Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022

…αλλά το ξέρω καλά

 


Δεν είμαι ο Λένιν αλλά το ξέρω καλά ότι αυτός είναι ένας άδικος πόλεμος.

Δεν είμαι ο Μπρεχτ αλλά το ξέρω καλά ότι στο τέλος του πολέμου ο λαός, και στους νικητές και στους ηττημένους, θα πεινάει το ίδιο. Και μαζί τους και μεις που τώρα παρακολουθούμε αμέριμνοι.

Δεν είμαι ο Λειβαδίτης αλλά το ξέρω καλά πως, αν θέλω να λέγομαι άνθρωπος, δεν θα πρέπει ποτέ να σταματήσω να αγωνίζομαι για την ειρήνη και το δίκιο.

Δεν είμαι ιδιαίτερα έξυπνη αλλά το ξέρω καλά ότι δεν υπάρχουν καλοί και κακοί ιμπεριαλιστές.

Δεν έχω πάει στρατό αλλά το ξέρω καλά ότι οι φαντάροι είναι παιδιά του λαού και δεν έχουν καμία δουλειά έξω από τα σύνορα.

Δεν έχω γεννήσει παιδιά αλλά το ξέρω καλά ότι καμιά μάνα δεν γεννάει τα παιδιά της  για να γίνουν κρέας για τα κανόνια.

Δεν είμαι στρατιωτικός αναλυτής αλλά το ξέρω καλά ότι η χώρα μου είναι γεμάτη με στρατιωτικές βάσεις του ΝΑΤΟ και άρα αποτελεί στόχο ανά πάση στιγμή.

Δεν θυμάμαι το όνομα εκείνου του ποιητή που έγραφε γι’ αυτούς που δεν μίλησαν όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους και μετά ήρθαν και για κείνον αλλά το ξέρω καλά πως ό,τι ακούς στο σπίτι του γείτονα περίμενε και στο δικό σου.

Δεν είμαι ήρωας αλλά το ξέρω καλά ότι δεν έχω το δικαίωμα να σταματήσω να παλεύω για τον άγνωστο συνάνθρωπό μου που αυτή την ώρα το σπίτι του βομβαρδίζεται, γιατί καλά το ξέρω και αυτό: πως, όταν θα βομβαρδίζουν το  δικό μου σπίτι, κάποιος άλλος άνθρωπος, σε κάποιο άλλο μέρος της γη, θ  αγωνίζεται για μένα…

Λαζάρου Ιωάννα

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τις μαμάδες της καρδιάς

  Γιαμουρίδου Κική Η λέξη «μητέρα» δεν αφορά μόνο τις γυναίκες που γεννούν ένα παιδί. Με το σπαθί τους χαρακτηρίζονται μανούλες κι εκείνες...