Παρασκευή 31 Μαΐου 2024

Καλοκαιράκι (πεντάστιχα)

 


Ανθίμου Μαρία

Καλοκαιράκι

Κατάρτια πελαγίσια

Ταξίδια μυαλού

Ηλιοκαμένα κορμιά

Διακοπές λαχταράω

 

Γκιντίδου Δήμητρα

Κίτρινα στάχυα

Ολόγιομα φεγγάρια

Όλα χρυσίζουν

Φως η φύση ρουφάει

Τους χειμώνες ν’ αντέχει

 

Κασσελούρη Αναστασία

Θάλασσα, βουτιές.

Ακρογιαλιές όμορφες.

Καλοκαιράκι!

Κρουαζιέρες στα νησιά.

Καρπουζάκι δροσερό.

 

Κοντοπούλου Φωτεινή

Καλοκαιράκι.

Βουτάμε στη θάλασσα.

Κοχύλια, για δες!

Ψαράκια στην αμμουδιά

Πλάση ονειρεμένη.

 

Κοτσαύτη Γιώτα

Καλοκαιράκι.

Γεμίζει φως η ψυχή.

Στιγμές ξεγνοιασιάς.

Γενναιόδωρα φτάνεις.

Και τι δώρα μάς φέρνεις!

 

Μπαφούτσου Χρύσα

Καλοκαιράκι

Αγκαλιά σε κρατάω-

Χρυσές αμμουδιές

Θαλασσοπούλια λευκά

Ταξιδεύουν τ’ όνειρο

 

Χαραμή Μεταξία

Καλοκαιράκι

μια βάρκα αρμενίζει

οι γλάροι κρώζουν

ο νους λευτερώνεται

ο έρωτας φουντώνει

 

Κυριακή 12 Μαΐου 2024

Για τις μαμάδες της καρδιάς

 


Γιαμουρίδου Κική

Η λέξη «μητέρα» δεν αφορά μόνο τις γυναίκες που γεννούν ένα παιδί. Με το σπαθί τους χαρακτηρίζονται μανούλες κι εκείνες που μεγαλώνουν ένα ή περισσότερα παιδιά.

Η απόδειξη της λέξης ενσυναίσθηση και η εσωτερική ανάγκη, να εξωτερικευτεί ένα ανεκτίμητης αξίας κομμάτι του εαυτού τους, οδηγεί κάποιες γυναίκες να γίνουν «μανούλες καρδιάς». Ανοίγουν τη μεγάλη μητρική φωλιά και κλείνουν σφικτά μέσα της ψυχούλες. Κάνουν ματάκια να χαμογελάσουν και ζεσταίνουν αυτά τα παιδιά, που η ζωή, για κάποιον λόγο, τους στέρησε τη βιολογική τους μητέρα. Ο ρόλος των «μαμάδων καρδιάς», είναι ακόμη πιο πολύπλοκος και εξαιρετικά ευαίσθητος, μα και αξιέπαινος.Είναι τουλάχιστον απάνθρωπο να υπάρχουν παιδιά, χωρίς μητρική αγκαλιά. Αυτή είναι η μόνη ικανή να επουλώσει και να κλείσει πληγές. Αυτή είναι η πραγματική πηγή ζωής στο κάθε παιδί. Σε πολλές περιπτώσεις οι γυναίκες αυτές έχουν και δικά τους παιδιά και σε άλλες όχι. Σε κάθε περίπτωση υποκλινόμαστε στο μεγαλείο ψυχής αυτών των γυναικών, που για διαφορετικούς λόγους αποφάσισαν να «αναστήσουν» αυτές τις ψυχούλες και να ζήσουν ή να ξαναζήσουν το μεγαλείο της μητρότητας.

 

Σωτηροπούλου Ρούλα

Η μάνα της καρδιάς προσφέρει αφειδώλευτη, γενναιόδωρη αγάπη. Διαθέτει περίσσια συναισθημάτων που θέλει να τα μοιραστεί. Τη διακατέχει δύναμη και αντοχή ψυχής και ξεπερνάει γρήγορα τα εμπόδια προκειμένου να χτίσει μητρική σχέση. Είναι μια γυναίκα ευλογημένη γιατί συνειδητά επιλέγει τη μητρότητα και της αφιερώνεται ολοκληρωτικά. Αποφασίζει να αναθρέψει ένα παιδί που δεν της ανήκει αλλά που ανακαλύπτει ότι πάντα ήταν μέσα στην καρδιά της. Διαλέγει τον σύντομο αλλά δύσκολο δρόμο της συνάντησης με την παιδική ψυχή. Εμπιστεύεται το ένστικτό της και δεν τη νοιάζει να υπερβεί τον εαυτό της για να συναντηθεί με τις εκπλήξεις της παιδικότητας. Έχει έναν σύγχρονο Γολγοθά να ανέβει και δεν αγκομαχά γιατί διαθέτει μεγαλείο ψυχής. Καταλαβαίνει τη διαφορά στα χαρακτηριστικά, στο αίμα, στο DNA, αλλά στα μάτια και στην ψυχή βλέπει πολλές ομοιότητες. Άλλωστε όταν σέβεται το παιδί, αποδέχεται τη διαφορετικότητά του, καλύπτει τον ψυχικό και συναισθηματικό του κόσμο, είναι μάνα. Τι σημασία έχει λοιπόν αν είναι μάνα της κοιλιάς ή μάνα της καρδιάς, αν γεννάει η κοιλιά ή αν γεννάει η καρδιά όταν το κίνητρο είναι η Αγάπη!

 

Χαραμή Μεταξία

Η δική μου μάνα

Η δική μου μάνα δεν με γέννησε, είναι όμως αυτή που με μεγάλωσε, που μ’ αγάπησε χωρίς όρια, που μ’ έσφιξε με λατρεία στην αγκαλιά της, που στάθηκε άυπνη στο προσκεφάλι μου όταν αρρώστησα, που μου κράτησε το χέρι να κάνω τα πρώτα μου βήματα. Είναι αυτή που με κοίμιζε και με ξύπναγε με φιλιά, που μου διάβαζε παραμύθια, που νοιάστηκε για τη χαρά μου και την πρόοδό μου. Είναι εκείνη που με πήρε από το χέρι και με πήγε στο σχολείο, που στάθηκε δίπλα μου με υπομονή κι αγάπη όταν δυσκολεύτηκα στα πρώτα μου γράμματα, που με συμβουλεύει και με προστατεύει από το κακό, που ξέρει τι θέλω πριν ακόμα ανοίξω το στόμα μου. Η δική μου μάνα είναι δυο φορές μάνα, γιατί μ’ αγάπησε αληθινά χωρίς να με φέρει εκείνη στον κόσμο. Η αγκαλιά της λιμάνι σε κάθε φουρτούνα, φυλαχτό το χάδι της που διώχνει τις κακές σκέψεις. Την αγαπώ και είναι πρότυπο για μένα. Έτσι θα ήθελα να μεγαλώσω κι εγώ τα παιδιά μου.

(Μεταφέρω, με τη δική μου γραφή, την έκθεση μαθήτριάς μου της ΣΤ’ δημοτικού για τη θετή της μητέρα. Πάνε πολλά χρόνια αλλά θυμάμαι το κείμενό της, γιατί είχα εντυπωσιαστεί από το συναίσθημα του γραπτού της.)

 

Παρασκευή 3 Μαΐου 2024

Όταν η Παναγιά θρηνεί

 


Γιαμουρίδου Κική

Όταν η Παναγιά θρηνεί, συμπάσχει όλη η πλάση. Σύννεφα μαύρα θαμπώνουν το μπλε του ουρανού. Μοβ χρώμα κυριαρχεί, θλίψη, πόνος. Σκηνές απερίγραπτες. Τι να πει κανείς και σ’ αυτήν τη μάνα. Σε καμιά μάνα κανείς δεν μπορεί να πει τίποτα, ούτε να την παρηγορήσει. Ο Κύριος σήκωσε τον σταυρό όλου του κόσμου. Οδηγήθηκε στον θάνατο και απέδειξε πώς είναι να αγαπάς αληθινά. Μαζί της θρηνούμε όλοι. Κλαίμε για την κατάντια μας, για τον υπέρμετρο εγωισμό μας, για τη φοβερή κακία μας, για την ατελείωτη ματαιοδοξία μας. Ώρες περισυλλογής, κάθαρσης και αυτοκριτικής. Ίσως η δική μας ανηφόρα να ξεκινά τώρα...

 

Σωτηροπούλου Ρούλα

Όταν η Παναγιά θρηνεί,

ανταριάζει η θάλασσα

κι από οργή φουσκώνει ο αδερφός άνεμος.

Μοιρολογάει ο ουρανός,

τα σύννεφα ξεχειλίζουν δάκρυα

κι ολάκερη η φύση πενθεί την αδικία.

Όταν η Παναγιά θρηνεί,

ραγίζουνε λιθάρια,

σωπαίνει η ανάσα

η ψυχή ν’ ακουστεί

κι ο ανείπωτος πόνος μιας μάνας

που βίωσε την άπρεπη ταλαιπωρία

του πολύπαθου γιου της.

 

Πέμπτη 2 Μαΐου 2024

Μεγάλη Πέμπτη (τρίστιχα)

 


Γιαμουρίδου Κική

Μυστικός Δείπνος

Αγκάθινο στεφάνι

Κόκκινα αυγά

 

Γκιντίδου Δήμητρα

Σκύβεις στα πόδια

ευλαβικά τα πλένεις

θεοποιείσαι

 

Κασσελούρη Αναστασία

Στον σταυρό ψηλά

Το αίμα Του κύλησε

Κόκκινη βαφή

 

Κοτσαύτη Γιώτα

Μεγάλη Πέμπτη,

το κόκκινο ορίζει

μια μέρα θλίψης.

 

Κωνσταντίνου Μαρίνα

Δείπνο μυστικό

Αρχή της προδοσίας

Πάσχα θα φέρει

 

Παππά Ελένη

Αναμάρτητος,

Συ στο ξύλο της ζωής,

ριπή στον Άδη.

 

Ρηγάτου Βίκυ

Ατμόσφαιρα γκρι

Ταφή ετοιμάζεται

Θρηνεί ο κόσμος

 

Σταθοπούλου Ιωάννα

Κόκκινο χρώμα

Κάθε Μεγάλη Πέμπτη

Ντύνει τα αυγά

 

Σωτηροπούλου Ρούλα

Μεγάλη Πέμπτη

Ευαγγέλια ψάλλουν

Έθιμο βαφής...

Κυριακή 28 Απριλίου 2024

Μεγάλη Τετάρτη

 


Κοτσαύτη Γιώτα

Περίπου στα μισά.

Κι ο Ιούδας ετοιμάζεται.

 

Μεγάλο Ευχέλαιο.

Αλεύρι.

Λάδι.

Και κεριά.

Για το προζύμι.

Ετοιμάζεται κι αυτό.

Εφτά ευχές

μα τι να πρωτοευχηθεί κανείς;

 

Είναι κι η εκείνη η γυναίκα,

που άλειψε με μύρο τα πόδια του Χριστού.

Μετάνοια.

Μεταστροφή

Συγχώρεση.

Συγχώρεση.

Συγχώρεση.


Χωράει κάπου εδώ κι η προδοσία;

 

Μανουσάκη Κατερίνα

Είναι και εκείνο το σύννεφο

Που δεν λέει να φύγει

Θαρρείς και κάτι θέλει να μου πει

Θλιμμένη η νυχάτα απόψε

Μεγάλη Τετάρτη ξημερώνει, το ξέχασες;

 

Σταθοπούλου Ιωάννα

Με μύρο ακριβό

Λούζει τα μαλλιά σου

Κι αλείφει τα πόδια σου

Γονατιστή εμπρός σου

Μετανοεί αληθινά

Συγχώρεση γυρεύει

Και εσύ τη συγχωρείς

Διαγράφεις κάθε αμαρτία

Παρά τις διαφωνίες

Κι ετοιμάζεσαι

Για το τέλος που πλησιάζει

Καθώς ο Ιούδας

προδοσία ετοιμάζει

Για τριάντα μόνο αργύρια



Σωτηροπούλου Ρούλα

Μεγάλη Τετάρτη,

ευωδία μύρου

στο σώμα και την ψυχή.

Άραγε σπατάλη ή ετοιμασία ταφής;

Επτά Ευαγγέλια.

Επτά ψυχές.

Σταύρωμα ευλογημένο.

Φυλαχτό χρονιάς που δίνει άφεση αμαρτιών,

ενώ προετοιμάζεται ο δρόμος της προδοσίας...

 

Οσία Κασσιανή

 


Γιαμουρίδου Κική

Η Οσία Κασσιανή γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη και έζησε στα χρόνια του βασιλιά Θεόφιλου. Τρεις βυζαντινοί χρονικογράφοι επιβεβαιώνουν ότι έλαβε μέρος στην τελετή επιλογής συζύγου που οργάνωσε η μητριά του. Στη μέλλουσα βασίλισσα θα πρόσφερε ένα χρυσό μήλο. Ο βασιλιάς θαμπώθηκε από τη σωματική ομορφιά της Κασσιανής. Ήταν όμως ιδιόρρυθμος και αυθάδης. Κοιτάζοντάς την είπε: «Εκ γυναικός τα χείρω». Η Κασσιανή, ετοιμόλογη και γνωρίζοντας τις συνέπειες, αποκρίθηκε: «Και εκ γυναικός τα κρείττω». Αυτός ήταν ο ακριβής διάλογος. Ο τραυματισμένος εγωισμός του Θεόφιλου τον ανάγκασε να επιλέξει για γυναίκα του τη Θεοδώρα. Η Κασσιανή ίδρυσε κοντά στα τείχη της Πόλης ένα κοινόβιο το 843 μ.Χ. και έγινε η πρώτη ηγουμένη. Προικισμένη με ποιητικό ταλέντο και ευφυΐα, αντί για τη βασιλική αλουργίδα, προτίμησε το ταπεινό σχήμα της μοναχής. Έγραψε 45 έργα, 23 από τα οποία, θεωρούνται σίγουρα δικά της. Ήταν υμνογράφος και μελωδός και είχε ευγενική καταγωγή. Σύμφωνα με την παράδοση, ο Θεόφιλος -αντιλαμβανόμενος το μεγάλο του λάθος- θέλησε, πριν πεθάνει, να την επισκεφτεί. Εκείνη έγραφε το γνωστό τροπάριο, που ψέλνουν στις εκκλησίες τη Μεγάλη Τρίτη. Μόλις αντιλήφθηκε την παρουσία του ίδιου και της φρουράς, κρύφτηκε. Κατάφερε να φτάσει στο κελί της μόνος. Ενώ κατάλαβε που κρυβόταν, σεβάστηκε την επιθυμία της να μη σκανδαλιστεί. Διάβασε το τροπάριο, πρόσθεσε έναν στίχο με νόημα και έφυγε. Η Κασσιανή, στη συνέχεια, ολοκλήρωσε τον ύμνο, χωρίς να τον παραλείψει. Το έργο της διακρίνει πολύ συναίσθημα και θεοσέβεια. Η αμαρτωλή και διεφθαρμένη γυναίκα, που αναφέρει στο τροπάριο της, καμία σχέση δεν έχει ούτε με την ίδια και τη ζωή της, ούτε με τη Μαρία τη Μαγδαλινή. Τα πόδια του Ιησού έπλυνε μια απλή γυναίκα, πόρνη. Ο Ευαγγελιστής Λουκάς, που περιγράφει τη σκηνή, δεν αναφέρει πουθενά όνομα. Οι Απόστολοι δεν δίσταζαν να περιγράψουν τις δικές τους ατέλειες και τις πτώσεις τους. Όπου όμως αναφέρονται σε αμαρτωλούς που μετανοούν, είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Γιανναδάκη Μαρία

Στην Κωνσταντινούπολη, αρχές του 9ου αιώνα, γεννήθηκε η Κασσιανή. Έζησε σε μία πλούσια οικογένεια που της πρόσφερε μόρφωση και καλλιέργεια. Καθώς μεγάλωνε, γινόταν μια πολύ όμορφη νέα γεμάτη αυτοπεποίθηση και περισσή ευγένεια.

Όταν η Κασσιανή ήταν είκοσι ετών, η Ευφροσύνη, η μητριά του νεαρού αυτοκράτορα Θεόφιλου, προσκάλεσε το 830 μ.Χ. στο παλάτι τις ωραιότερες και επιφανέστερες νέες, προκειμένου ο Θεόφιλος να διαλέξει τη μελλοντική σύζυγό του. Μεταξύ των δώδεκα «καλλίστων παρθένων» που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση ήταν και η πανέμορφη Κασσιανή.

Ο νεαρός αυτοκράτορας εντυπωσιάστηκε από την ομορφιά της Κασσιανής και θέλοντας να διαπιστώσει αν ήταν εξίσου έξυπνη, της είπε: «Από μία γυναίκα ήρθαν στον κόσμο οι συμφορές», αναφερόμενος στις συνέπειες των πράξεων της Εύας της πρωτόπλαστης. Η Κασσιανή, ετοιμόλογη, αποκρίθηκε: «Και από μία γυναίκα ήρθε στον κόσμο το καλό», αναφερόμενη στη γέννηση του Χριστού μέσω της Παναγίας.

Ο Θεόφιλος εκνευρίστηκε από την καθαρότητα του βλέμματος της Κασσιανής, έπνιξε τα συναισθήματα που ένιωσε για εκείνη και έδωσε το χρυσό μήλο στη Θεοδώρα. Η Κασσιανή, μετά τη σκληρή στάση του αυτοκράτορα, αφιερώθηκε στην Εκκλησία και έγινε μία από τις σημαντικότερες υμνογράφους.

Λέγεται ότι ο αυτοκράτορας παρέμεινε ερωτευμένος μαζί της και ήθελε να τη δει για μία τελευταία φορά πριν πεθάνει. Έτσι, πήγε στο μοναστήρι όπου βρισκόταν. Η Κασσιανή ήταν μόνη στο κελί της γράφοντας το γνωστό τροπάριο που ακούγεται στις Εκκλησίες το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης. Κι εκείνη τον αγαπούσε ακόμη, αλλά πλέον είχε αφιερώσει τη ζωή της στον Θεό, γι’ αυτό και κρύφτηκε. Ο Θεόφιλος μπήκε στο κελί της. Όμως δεν τη βρήκε και τότε έκλαψε μετανιωμένος.

Σήμερα, πολλοί πιστεύουν ότι η Κασσιανή ήταν αμαρτωλή γυναίκα και υποστηρίζουν ότι ταυτίζεται με την πόρνη που αναφέρεται στον ύμνο. Ωστόσο, η ιστορία αποδεικνύει ότι ήταν μία προικισμένη γυναίκα που, παρά τη μόρφωση και την ομορφιά της, προτίμησε να αφιερωθεί στον Θεό.

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024

Αναμνήσεις από μια Μεγάλη Δευτέρα

 


Γιαμουρίδου Κική

«Είχαμε ετοιμάσει το σπίτι για το Πάσχα και τον ερχομό σου. Τότε δεν υπήρχε ο υπέρηχος. Ήξερα απλώς πως μπήκα στον μήνα μου. Οι πασχαλιές μοσχομύριζαν. Οι γλάστρες όλες βαμμένες κόκκινο χρώμα και τα πεζούλια λευκό. Ένιωθα τόση χαρά! Αυτήν τη φορά ήταν όλα διαφορετικά. Η βοήθεια της γιαγιάς σου πολύτιμη. Δεν ήταν και πολύ εύκολο να τα καταφέρω όλα μόνη μου. Μεγάλο το σπίτι, δύσκολες οι δουλειές του κήπου. Εσύ μου θύμιζες συνεχώς την παρουσία σου κλωτσώντας με. Ζωηρή από την κοιλιά. Οι σούβλες βγήκανε από την αποθήκη. Όλοι πιστεύαμε πως θα ψήσουμε και θα σ’ έχουμε ανάμεσα μας. Την Κυριακή πήγα στην εκκλησία για τα βάγια. Ένιωθα κουρασμένη και είχα μικροπονάκια. Η γιαγιά με μάλωσε.

“Αρκετά πια. Θα γεννήσεις πριν την ώρα σου”.

Ξημέρωσε Μεγάλη Δευτέρα. Οι πόνοι συνεχίστηκαν. Έγιναν πιο έντονοι. Ενημέρωσα τη γιατρό μου.

“Σήμερα θα γεννήσεις, Γεωργία μου. Μέχρι το απόγευμα θα έχει έρθει το μωρό”.

15:30 το πρώτο σου κλάμα.

Κορίτσι!

Το πρώτο μου παιδί. Ήταν μια Μεγάλη Δευτέρα. Η μεγαλύτερη της ζωής μου».

Αυτά τα λόγια σου, μανούλα μου, θα τα θυμάμαι πάντα. Κάθε μεγάλη Εβδομάδα, κάθε Πάσχα, ακόμη πιο πολύ. Σου χρωστάω τη ζωή μου!


Γκιντίδου Δήμητρα

Μεγάλωσα με τις επιταγές και τα έθιμα της θρησκείας. Σ’ όλο το Δημοτικό κάθε Σάββατο μπάνιο και κατηχητικό. Κάθε Κυριακή υποχρεωτικά εκκλησιαστική ακολουθία. Τετάρτες και Παρασκευές νηστεία. Γενικά ακολουθούσαμε τις κοινωνικές συνήθειες, χωρίς φανατισμό, αλλά τηρούσαμε τα ήθη και τα έθιμα. Ειδικά η μητέρα έβρισκε ευκαιρία και για κυριακάτικη έξοδο. Ο πατέρας ήταν φανατικά αντίθετος, αλλά έκανε λίγο τα στραβά μάτια. Ακόμα τον θυμάμαι να σχολιάζει, με χαμόγελο βέβαια πάντα: «Ο τεμπέλης κι ο φαγάς ή χωροφύλακας ή παπάς. Κακή φάρα οι ρασοφόροι. Ευτυχώς που έχω μέσον τη μάνα σας για τον Παράδεισο» και της χαμογελούσε.

Αγαπούσα υπερβολικά τη μουσική κι είχα συντροφιά μου ασταμάτητα το ραδιόφωνο, τη μόνη διασκέδαση που διέθετα τότε. Μέρα νύχτα το κουβαλούσα μαζί μου παντού. Άκουγα τα πάντα ασταμάτητα: τραγούδια, συζητήσεις, παραμύθια, βιβλία, θέατρο, ειδήσεις. Ανεξέλεγκτα. Σαν να διψούσα για γνώσεις κι αυτό με πότιζε.

Με τον ερχομό της Μεγάλης Δευτέρας σταματούσαν τα πάντα στο ραδιόφωνο. Για μια ατελείωτη Μεγάλη Εβδομάδα μετέδιδε μόνο κλασική μουσική. Μαζί της ξεκινούσε κι ο δικός μου Γολγοθάς. Δεν είχα καμιά άλλη εναλλακτική. Άκουγα, λοιπόν, μόνο αυτήν τη μουσική, αποκλεισμένη απ’ οτιδήποτε άλλο.

Ενώ ξεκίνησε ως εφιάλτης αρχικά, έμαθα πάντως, από τότε, ν’ αγαπάω πολύ αυτήν την μουσική.


Σταθοπούλου Ιωάννα

Ενώ για πολλούς η Μεγάλη Δευτέρα σηματοδοτεί την έναρξη της Μεγάλης Εβδομάδας και της προετοιμασίας για το Πάσχα, για μένα σήμαινε την έναρξη των διακοπών στο χωριό.

Θυμάμαι που, κάθε τέτοια μέρα, το χωριό γέμιζε σιγά σιγά με κόσμο. Τα κλειστά σπίτια άνοιγαν τα σφαλισμένα παραθυρόφυλλά τους και οι γυναίκες ξεκινούσαν να τα καθαρίζουν και να τα ασβεστώνουν.

Το ίδιο συνέβαινε και με την εκκλησία. Όλοι βοηθούσαν με το καθάρισμα της. Αλλά και με το ξεχορτάριασμα και το ασβέστωμα του προαυλίου. Ακόμα και εμείς, που ήμασταν μικρά παιδιά.

Η Μεγάλη Δευτέρα σηματοδοτούσε και την έναρξη της νηστείας μας. Ακόμα θυμάμαι το ζυμωτό ψωμί που σιγοψηνόταν στον ξυλόφουρνο και μοσχοβολούσε ο τόπος. Που το κόβαμε σε φέτες και το πασπαλίζαμε με τριμμένη ντομάτα και ρίγανη. Και το αφράτο τηγανόψωμο με ζάχαρη ή μέλι που τρώγαμε καθισμένοι στο πρεβάζι, χαζεύοντας τον ήλιο που χανόταν μέσα στα χρώματα του δειλινού.

Και ακούγαμε το κελάηδημα του γκιόνη λίγο πριν έρθει η ώρα του ύπνου. Στριμωγμένοι όλοι σ’ ένα σπίτι μια σταλιά. Γεμάτοι όμως ευτυχία και χαρά ακόμα κι όταν κάναμε μπάνιο με το κανάτι μέσα σε μια σκάφη μπροστά στο αναμμένο τζάκι και κοιμόμασταν στρωματσάδα έξω στην αυλή.

 

Πατέρας

  Στη μνήμη του   Δυο λόγια για τη μέρα που γιορτάζεις Σαν τα δικά σου τα παλιά τα ακριβά Μακριά μου ζεις εκείνο με τρομάζει Κι εγώ που ζω...