Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2023

Οι συγγραφείς της Αλατοπαρέας συστήνονται-Χριστίνα Μιχαηλίδου

 


Εδώδιμα και Αποικιακά

Μπακαλόγατο με φωνάζουν τα παιδιά της γειτονιάς κοροϊδευτικά. Ποιόν, καλέ; Εμένα, τον μεγαλέμπορο, που στο μαγαζί μου θα βρεις ως και μπαχάρια από την Πόλη; Δέκα τάλιρα μου κόστισε η ταμπέλα που γράφει με καλλιγραφικά γράμματα «Εδώδιμα Αποικιακά-Αριστείδης Πανάρετος». Ο Ζαν, ζωγράφος της Καλών Τεχνών που την έφτιαξε, είπε ότι μου ταιριάζει γάντι. Μεγάλη αξία έχουν τα καθαρευουσιάνικα και οι καλοί τρόποι και άσε τη γειτονιά να γελάει, τι ξέρουν οι αγράμματοι; Η μήτηρ μου, που την έχω κορώνα στο κεφάλι μου, κορδώθηκε από περηφάνια μόλις την είδε. Σε αυτήν εξομολογήθηκα με το νι και με το σίγμα το περιστατικό που μου έτυχε.

«Καλημέρα, κυρία Μαίρη μου, τι να σου προσφέρω;»

«Κακή ψυχρή και ανάποδη να λες, κυρ-Αριστείδη».

«Γιατί, κυρία Μαιρούλα μου, ποιος σε πείραξε;»

«Ο άντρας μου, ξερνάει από χθες στον απόπατο μετά συγχωρήσεως».

«Περαστικά του ανθρώπου, τι να τον πείραξε;»

«Τα φασόλια σου, κυρ-Αριστείδη, αυτά τον πείραξαν, ήταν χαλασμένα».

«Τι λες, κυρά μου, τα προϊόντα μου είναι άλφα άλφα ποιότητας. Τόσο καιρό τρώτε και πίνετε και το τεφτέρι γεμίζει, τώρα σας πειράξανε; Μάλλον έφαγε παραπάνω, όπως το συνηθίζει ο κυρ-Παντελής, αυτό τον πείραξε».

«Έγινες και γιατρός τώρα, κυρ-Αριστείδη; Κι εγώ σου λέω ότι τα φασόλια σου φταίνε, το ’πε και η Μαμή».

«Και τι θέλεις να κάμω, κυρά μου, για τα εντερικά του άντρα σου;»

«Τέσσερα  κιλά φακές, τρία κιλά ρύζι, έξι κιλά μακαρόνια και ένα κιλό κρασί κοκκινέλι από το καλό! Αυτά τα ολίγα για σωματικήν, ψυχικήν και ηθικήν αποζημίωση. Καλά δεν τα μιλάω τα καθαρευουσιάνικα εσύ που τα ξέρεις;»

Ας μη με έλεγαν Αριστείδη από τον αρχαίο τον Δίκαιο, ας μην είχα τιμή και υπόληψη στην κοινωνία και θα σου έλεγα εγώ. Αλλά για ένα καθαρό μέτωπο ζούμε, έτσι μου είπε η μήτηρ μου και τι να κάνω; Τα τύλιξα και τα έστειλα χαιρετίσματα για περαστικά στον κυρ-Παντελή».

Χριστίνα Μιχαηλίδου

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων με μεταπτυχιακό στο ίδιο αντικείμενο. Το 2021 ίδρυσε την εταιρεία «Ένδον» Συμβουλευτική Εκπαίδευσης και Επαγγελματικού προσανατολισμού. Σπουδάζει Δημιουργική Γραφή και Λογοτεχνική Συγγραφή στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Διηγήματα της έχουν δημοσιευτεί σε λογοτεχνικά περιοδικά, σε βιβλία συλλογικής έκδοσης κι έχουν διακριθεί σε διαγωνισμούς. Είναι αρχισυντάκτρια στο ηλεκτρονικό περιοδικό Maxmag. Το παραμύθι της «Ο Σκοταδούλης και ο μανδύας της νύχτας» κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Οσελότος. Είναι παντρεμένη κι έχει δύο κόρες.

Η Χριστίνα παρακολούθησε τον τέταρτο κύκλο του εργαστηρίου συγγραφής των Εκδόσεων Αλάτι και συμμετέχει με κείμενά της στα βιβλία μας:

Σε μια κόλλα λευκή 

https://www.ekdoseisalati.com/p/se-mia-kolla-leyki/  

Ένα βιβλίο για τα συναισθήματα. Φόβος, θυμός, λύπη, χαρά. 

https://www.ekdoseisalati.com/p/ena-vivlio-gia-ta-synaisthimata/

και

Επίμονες λέξεις

https://www.ekdoseisalati.com/p/epimones-lexeis/  

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τις μαμάδες της καρδιάς

  Γιαμουρίδου Κική Η λέξη «μητέρα» δεν αφορά μόνο τις γυναίκες που γεννούν ένα παιδί. Με το σπαθί τους χαρακτηρίζονται μανούλες κι εκείνες...