Τετάρτη 16 Αυγούστου 2023

Οι συγγραφείς της Αλατοπαρέας συστήνονται-Μαρία Καλαϊτζίδου


Η αξέχαστη γιορτή της Ανδρομάχης

Κάποιος γιόρταζε. Δεν θυμάμαι ποιος. Ούτε το όνομά μου καλά καλά δεν μπορώ να θυμηθώ. Σ’ ένα τραπέζι καθίσαμε να φάμε. Μερικά τσιν τσιν ακούστηκαν, πολύ γλυκός ο θόρυβος των ποτηριών σ’ αυτήν την περίπτωση. «Στην υγειά μας» είπε κάποιος και ξεκινήσαμε το φαγητό. 

«Δώσε μου λίγο το αλάτι» ο ένας.

«Πέρασέ μου την κέτσαπ» ο άλλος.

«Τη σαλάτα μου δίνεις, σε παρακαλώ;»

Πολύ κουραστικό. Ας πάρει ο καθένας, τέλος πάντων ό,τι θέλει μόνος του και μετά ας καθίσει στη θέση του.

Τελειώσαμε το φαγητό και ήρθε το γλυκό. Καραμελέ με φράουλες. Δελεαστικό πιάτο, ενδιαφέρον επιδόρπιο. Το καταβρόχθισαν όλο, οι μικροί της παρέας. Για τους μεγάλους έμειναν μόνο τα κοτσάνια, από τις φράουλες. 

Σειρά είχε ο καφές.

«Φραπέ γλυκό με γάλα» x2

«Ελληνικό μέτριο» x3

«Γαλλικό σκέτο» μόνο 1.

«Irish coffee» ένας πάλι. 

Εκεί δεν άντεξα, την έκανα την ερώτηση.

«Irish coffee είχατε και στο χωριό σας;»

Έτσι έλεγε η γιαγιά μου όταν κάτι της φαινόταν περίεργο. Χωρίς βέβαια να περιμένει απάντηση. 

Το κατάστημα ήταν ιντερνάσιοναλ. Χαρά στην υπομονή της Ανδρομάχης. Για τους μικρούς είχε χυμό, όσο και να λιγουρεύονταν τους καφέδες. Ένα εικοσάλεπτο αργότερα εμφανίστηκε με έναν δίσκο τεραστίων διαστάσεων. Να τη βοηθήσω προσφέρθηκα, «ευχαριστώ» μου είπε, «τα καταφέρνω». Σε εκείνο το σημείο κουτρουβαλιαστήκαμε και οι δύο. Ποιος σκόνταψε πού, δεν θυμάμαι. Στο μυαλό μου έμεινε ο θόρυβος των ποτηριών να σπάνε στο πάτωμα. Ίσως και στο κεφάλι μου να έπεσε κάποιο. Κανείς δεν ήπιε καφέ ή χυμό σε εκείνη τη γιορτή νομίζω. Έμειναν στα τσιν τσιν και το γλυκό.

Μα φυσικά, η Ανδρομάχη γιόρταζε!  Χρόνια πολλά της είπα; Εγώ ακόμα δεν θυμάμαι το όνομά μου. Ας της τηλεφωνήσω, ίσως μου πει και πως με λένε.

Η Ανδρομάχη όμως ποια είναι;

Μαρία Καλαϊτζίδου

Ζει στον Παντελεήμονα του Κιλκίς με την οικογένειά της. Σπούδασε γραφιστική στο Ι.Ε.Κ. Κιλκίς. Παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής και αγιογραφίας στο εργαστήρι του δήμου Ελευθερίου Κορδελιού και κόμικς στο Καλλιτεχνικό & πολιτιστικό Σύνολο «η πόλις» στο Κιλκίς. Ασχολείται με τη ζωγραφική, την αγιογραφία και την ψηφιακή ζωγραφική. Διδάσκει ζωγραφική σε παιδιά.

Συμμετείχε σε εκθέσεις ζωγραφικής και αγιογραφίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Η Μαρία παρακολούθησε τον πέμπτο κύκλο του εργαστηρίου συγγραφής Αλάτι και συμμετέχει με κείμενά της στα βιβλία μας:

Σε μια κόλλα λευκή

https://www.ekdoseisalati.com/p/se-mia-kolla-leyki/

Ξεθωριασμένες πεταλούδες

https://www.ekdoseisalati.com/p/xethoriasmenes-petaloydes/

Και

Ένα βιβλίο για τα συναισθήματα. Φόβος, θυμός, λύπη, χαρά.

https://www.ekdoseisalati.com/p/ena-vivlio-gia-ta-synaisthimata/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τις μαμάδες της καρδιάς

  Γιαμουρίδου Κική Η λέξη «μητέρα» δεν αφορά μόνο τις γυναίκες που γεννούν ένα παιδί. Με το σπαθί τους χαρακτηρίζονται μανούλες κι εκείνες...